poniedziałek, 28 września 2015

Chleb, pożyczki, karta i spirala

Witam Cię drogi czytelniku, post ten ma tylko jedno zadanie. Doczytaj do końca a zobaczysz jakie.

Sytuacja

Czy byłeś kiedyś w takiej sytuacji, w takim momencie swego życia, że nie miałeś na przysłowiowy chleb? Czy wiesz jakie to jest uczucie? Nie ma wtedy praktycznie nic znaczenia, prócz zaspokojenia podstawowych potrzeb wg piramidy Maslova. Wtedy zaczynasz patrzeć na świat zupełnie inaczej niz do tej pory. To co wydawało sie takie oczywiste nagle takim nie jest.

Życie bywa naprawdę nieprzewidywalne, "raz na wozie, raz pod wozem" się mawia. Przekonuje się o tym cały czas. Zaskakuje mnie tak, że sam reżyser A. Chitchcock lepiej by tego nie wymyślił.
  Obecnie wstyd jest mi się przyznawać do tego, jednak mam na karku duży dług łacznie ze sprawą sadową. To co za chwile przeczytasz jest bardzo ważne.

 

Ostrzeżenie

Żeby było jasne. Nie piszę tego po to, aby się Tobie teraz żalić. Pisze to po to, aby cie przestrzec, że jeżeli kiedykolwiek przyjdzie Tobie do głowy pomysł aby wziąć pożyczkę przez internet czy też kartę kredytową to zastanów się 3X i wybij to sobie jak najszybciej z głowy. Koszty jakimi oni cię obciążą znacznie przewyższają normy jakiegokolwiek kredytu bankowego. Najbardziej kosztowne sa przedłuzania i innego typu dodatkowe opłaty. Co ciekawe opłaty te, nie zmniejszaja wcale kapitalu jaki należy zwrócić. 

Zobacz co to jest spirala i jak do niej dochodzi.

Spirala

Wplątać się w spiralę zadłużenia jest sie bardzo łatwo, nawet się nie zorientujesz kiedy to nastapi. Dzisiejsze czasy nastawione sa na konsumpcjonizm i wydajemy więcej pieniędzy niż mamy faktycznie. Świetnym przykładem takiej sytuacji są tutaj karty kredytowe. Powszechnie znane i uzywane  Używna z głowa i rozwaga nie narobi krzywdy natomiast w rekach nieodpowiedzialnych może spowodowac poważne tarapaty finansowe. 
Wynika to z faktu, gdyż gotowkę widzimy i mamy jakiekolwiek hamulce podczas wydawania natomiast karte plastikowa przeciągamy przez terminal i po strachu, zapłacone. Nie zauważyliśmy nawet, kiedy to się stało. Wracając do spirali, pożyczkę ktorej termin kończył się obecnie splacałem nowa pożyczką myśląc błednie " jakos to bedzie".  Trwało to tak do końca roku kiedy terminy czterech pożyczek zbiegły się w jednej chwili. Nie wiedziałem co mam zrobić wtedy więc pomysł z własnym klubem Eurocash miał być moim wybawieniem.  Jak się pózniej okazało, nie było to najlepsze rozwiazanie. 
Jednym z pierwszych kroków aby wyjść ze spirali to przestać sie zadłużać. Mam na myśli nie brać kredytów ani pożyczek i zamknac jesli to możliwe rachunek karty kredytowej i ja poprostu pociąć. Dlaczego pociąć zapytasz? zeby doswiadczyć tego uczucia podczas cięcia a także aby przypadkiem nas nie kusiło. Jak profesionalnie i naprawdę wyjśc z długów polecam kurs Michala Szafrańskiego PokonajSwojeDługi . Tam zawarte sa najważniejsze rzeczy, które pomogą Tobie wyjść z tego bagna w które sam sie wpakowaleś.

Moja karta

Ja własnie w ten sposób wydawalem z karty kredytowej. Płatności w internecie za produkty czy uslugi rownież realizowałem kredytówką. Nie wiedzialem na jakich zasadach ona działa, kiedy i ile nalezy spłacac , co to jest okres bezodsetkowy a kiedy zaczną naliczać opłaty. Najgorsze było uczycie kiedy za monity telefoniczne, smsowe czy listowne miesięcznie naliczane było jakies 80 zł. 
Podstawowy błąd jaki popełniłem to korzystanie z niej na codzień jak ze zwykłej karty. Zwykła debetówka ma tyle ile faktycznie posiadamy i są to nasze pieniadze z konta osobistego. Kredytówka to pieniądze banku których nam pożycza na ustalonych warunkach w umowie która podpisalismy.

Tyle ode mnie. Myślę, że zadanie zostało spełnione i już wiesz co nim było. Tak, dobrze myslisz, to jest  PRZESTROGA abyś nie popelnił tych błedów co ja popelnilem. Przyznaję się otwracie, nie miałem racji w wielu kwestiach. Życie to zweryfikowało.

Dziekuje Tobie za przeczytanie do końca. 
Miej dzisiaj wpaniały dzień!

Otrzymuj powiadomienia

Chcesz być na bieżąco z moimi wpisami? Nie przegap już żadnego wpisu z inspiracji i zostaw swój najlepszy adres email poniżej